Zajęcia Aktorskie

Cele kształcenia – wymagania ogólne
I. Praca nad tekstem
Uczeń/Słuchacz samodzielnie pracuje nad zadanym tekstem wykorzystując swoje umiejętności techniczne.
II. Konstruowanie struktury postaci scenicznej
Uczeń/Słuchacz buduje postać wg poleceń reżysera i przeprowadza jej psychologiczno – emocjonalny profil.
III. Praca z partnerem
Uczeń/Słuchacz nawiązuje kontakt emocjonalny z partnerami, prowadzi dialog emocjonalny i słowny.
IV. Realizacja postaci scenicznej w ruchu i przestrzeni
W oparciu o wiedzę historyczną i literacką uczeń/słuchacz konstruuje w określonej przestrzeni scenicznej postać według wskazówek reżysera i wymagań epoki.
Cele - kształcenia wymagania szczegółowe
I. Praca nad tekstem
Uczeń/Słuchacz:
- 1. Analizuje tekst ze zrozumieniem.
- 2. Stosuje zasady wersyfikacji.
- 3. Świadomie używa swojego głosu i oddechu podczas mówienia tekstu
- 4. Mówi różne rodzaje wiersza (sylabiczny, sylabotoniczny, toniczny, wolny itd.)
- 5. Posługuje się prawidłowo dykcją, jest komunikatywny i wyrazisty.
II. Konstruowanie struktury postaci scenicznej
Uczeń/Słuchacz:
- 1. Uruchamia emocje konieczne do budowania roli.
- 2. Świadomie używa swego ciała, gestu, głosu i oddechu.
- 3. Gra rolę "poza tekstem", nie wyłączając się podczas akcji.
- 4. Zapamiętuje i realizuje uwagi reżysera.
- 5. Stosuje różne style gry aktorskiej.
III. Praca z partnerem
Uczeń/Słuchacz:
- 1. Prowadzi dialog w kontakcie z partnerem.
- 2. Stosuje techniki dialogu i prawdy scenicznej.
IV. Realizacja postaci scenicznej w ruchu i przestrzeni
Uczeń/Słuchacz:
- 1. Ma orientację w przestrzeni scenicznej.
- 2. Wykorzystuje rekwizyt.
- 3. Używa ruchu i gestu stosownych dla określonej epoki i stylu.
- 4. Porusza się w kostiumie.
- 5. Samodzielnie konstruuje proste zdarzenia dramatyczne.
- 6. Stosuje techniki uczenia się tekstu na pamięć, techniki koncentracji i sposoby radzenia sobie z tremą.